Offerte aanvragen & bestellen

Op welke manier kan ik bestellen?

De gemakkelijkste manier om te bestellen is via onze website. Je kan hierbij een login aanmaken om bestellingen op te volgen en om later een gelijkaardige bestelling opnieuw te plaatsen. Eenmaal ingelogd worden je gegevens automatisch ingevuld. Als je graag aan de hand van onze artikelnummers besteld, gebruik dan de 'Snel toevoegen' functie bovenaan rechts op onze website. Naast bestellen op de website kan je ook telefonisch een bestelling doorgeven of ter plaatse langskomen.

Ik trouw binnenkort en wil graag hulp bij het kiezen van materiaal. Kan ik daarvoor bij jullie terecht?

Zeker, onze party advisors staan klaar om je te helpen met het kiezen van het juiste materiaal en de gewenste aantallen. Je kan hiervoor een afspraak maken in onze Creatieve Studio. 

Hier kan je alle materialen bekijken en je eigen mood board samenstellen aan de hand van onze stalen. Meer info over de Creatieve Studio vind je hier.

Hoe lang is mijn offerte geldig?

Onze offertes zijn maximum 3 weken geldig, indien het event kortbij is kan deze periode ingekort worden.

Kan ik als particulier ook bij LEVI bestellen?

Zeker, wij leveren zowel voor particulieren als voor professionele cateraars en eventplanners. Het bestelproces is hetzelfde, je kan gewoon je gewenste artikelen kiezen via de website en via het winkelmandje een offerte aanvragen.

Hoe lang op voorhand moet ik mijn offerte aanvragen?

Je kan op gelijk welk tijdstip een offerte aanvragen. Dat kan 1 jaar op voorhand of 1 week op voorhand. Hou er wel rekening mee dat een offerte maar 3 weken geldig blijft. Als je zeker wil zijn dat het gewenste materiaal voor jou beschikbaar is vraag je een offerte aan op het moment dat het materiaal gekozen is. Bij bevestiging zetten wij de offerte om in een bestelbon en is het materiaal officieel voor jou gereserveerd. 

Wat is het verschil tussen een offerte en een bestelling?

Een offerte is een tijdelijke reservatie. We houden het materiaal maximum 3 weken voor jou vast in afwachting van een bevestiging van bestelling. Een offerte is dus beperkt in tijd, zonder jouw bevestiging wordt het materiaal terug vrijgegeven. Bij een bestelling wordt het materiaal definitief voor jou gereserveerd.

Hoe lang mag ik de bestelde artikelen houden?

Onze standaardhuurperiode bedraagt 5 dagen. Voor de prijs die op de website is aangegeven kan je de artikelen dus 5 dagen gebruiken. Het ophalen en terugbrengen zit in deze dagen inbegrepen. Indien gewenst kan je de artikelen ook langer huren, dan wordt de huurprijs procentueel aangepast. Je kan de totaalprijs steeds berekenen via onze website. Zowel voor een standaard huurperiode als voor een verlengde huurperiode tot x dagen. Voor lange termijn huur vragen we om contact op te nemen via info@levipartyrental.be.

Hoeveel bedraagt de transportkost?

De transportkost is afhankelijk van de gereden kilometers tussen ons magazijn in Merelbeke-Melle en de gekozen locatie. Wanneer u via de website een offerte aanvraagt zal ook de geschatte transportkost worden berekend. Deze is gebaseerd op een volume van maximum 1 vrachtwagen. Indien uw bestelling niet in 1 vrachtwagen past zal de transportkost door onze planners opnieuw herberekend worden en krijgt u hiervan bericht.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

Je kan je bestelling tot 5 dagen voor levering wijzigen.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan je bestelling tot 5 dagen voor levering annuleren. Bij annulering na opgegeven periode kan er 50% van het totale bedrag aangerekend worden. Bij annulering op dag van levering is er geen restitutie mogelijk. 

Mijn bestelling werd reeds bevestigd, maar ik ben iets vergeten, kan ik nog iets toevoegen?

Je kan je bestelling nog tot 5 dagen voor levering aanpassen. 

Indien je bestelling reeds geleverd is kan je contact opnemen op het nummer 09/230 66 77, of -indien na de kantooruren - op het service nummer: 0472 03 00 00.

Wanneer moet ik betalen?

Betaling gebeurt voor levering of afhaling. Er is geen afhaling of levering mogelijk indien de betaling niet op de rekening van NV LEVI verschenen is.

Op welke manier kan ik betalen?

Bij afhaling kan u met Bancontact ter plaatse betalen, bij levering vragen we om het volledige bedrag over te maken op het rekeningnummer van NV LEVI: 

Iban BE09 7340 5280 1957 (KBC) Bic: KRED BE BB

De betaling gebeurt steeds vòòr levering of afhaling. Er is geen afhaling of levering mogelijk indien de betaling niet op de rekening van NV LEVI verschenen is.

Moet ik steeds per bak bestellen?

Een groot deel van onze serviezen en glazen worden per bak verhuurd. Op de website kan je bij het artikel steeds zien of het artikel per stuk verhuurd wordt of per bak. 

Bij de artikelen die per bak verhuurd worden zie een dropdown lijstje met de afnamehoeveelheden.

Welke nap heb ik nodig?

Al onze klaptafels zijn 75cm hoog. Om de afmeting van een nap te berekenen houdt u dus als eerste rekening met de breedte van de tafel. 

Voor een tafel van 80cm breed raden wij een nap aan met een breedte van 230cm (2x hoogte  + 1x breedte tafel = 75cm + 75cm + 80cm).

Voor een tafel van 100 cm raden we een nap van 260cm aan. (75cm + 75cm + 100cm)

Het aantal nappen stemt u af op de lengte van de tafel. Hou er rekening mee om ook hier 2x 75cm bij te tellen zodat de nap ook op de kop mooi tot aan de grond komt.

Ik wil een bar zetten op mijn evenement maar ik weet niet hoe ik deze moet samenstellen

Onze BAAR lijn bestaat uit verschillende onderdelen die je modulair kan samenstellen om tot de gewenste bar te komen. Er zijn 5 basis modules: een balie, een spoelbak, een tap, een hoek en een zijpaneel om de modules af te werken. 

Qua look kan je kiezen uit verschillende combinaties. Je kan zelf je eigen BAAR samenstellen met onze BAAR Configurator en die zo aan je offerte toevoegen. 

Elke BAAR wordt steeds door ons eigen team opgebouwd en afgebouwd. 

Voor een eenvoudige bar kan je ook kiezen voor de Practic line of de plooiBAAR.

Moet ik een aparte offerte aanvragen voor groendecoratie?

Nee, je kan nu 1 offerte aanvragen voor zowel de materialen van LEVI als de artikelen uit het FÆK gamma

Mag groendecoratie ook buiten staan?

Alle groendecoratie en bloemen zijn enkel bestemd voor gebruik indoor. Deze mogen enkel buiten geplaatst worden na schriftelijke toestemming van ons team.

Mijn bestelling is reeds geleverd, maar ik merk dat ik iets vergeten ben. Kan ik nog iets laten naleveren?

Dat kan. U kan steeds een bijbestelling doen via ons kantoor op het nummer 09 230 66 77.

Transport, levering & opbouw

Hoeveel bedraagt de transportkost?

De transportkost is afhankelijk van de gereden kilometers tussen ons magazijn in Merelbeke-Melle en de gekozen locatie. Wanneer u via de website een offerte aanvraagt zal ook de geschatte transportkost worden berekend. Deze is gebaseerd op een volume van maximum 1 vrachtwagen. Indien uw bestelling niet in 1 vrachtwagen past zal de transportkost door onze planners opnieuw herberekend worden en krijgt u hiervan bericht.

Wanneer moet ik betalen?

Betaling gebeurt voor levering of afhaling. Er is geen afhaling of levering mogelijk indien de betaling niet op de rekening van NV LEVI verschenen is.

Op welke manier kan ik betalen?

Bij afhaling kan u met Bancontact ter plaatse betalen, bij levering vragen we om het volledige bedrag over te maken op het rekeningnummer van NV LEVI: 

Iban BE09 7340 5280 1957 (KBC) Bic: KRED BE BB

De betaling gebeurt steeds vòòr levering of afhaling. Er is geen afhaling of levering mogelijk indien de betaling niet op de rekening van NV LEVI verschenen is.

Kan ik mijn materiaal zelf ophalen?

Ons materiaal kan door de klant zelf afgehaald worden. Dat kan met een gesloten voertuig, of met een aanhangwagen indien deze zich in propere staat bevindt en de mogelijkheid biedt om alle artikelen vast te binden en te beschermen tegen regen/wind. Laden en lossen gebeurt door de klant zelf. Bij het inladen van zware stukken kunnen onze mensen helpen.

Op welk adres kan ik mijn materiaal afhalen?

Adres voor afhalingen: LEVI party rental, Handelsweg 1, 9820 Merelbeke-Melle. 

Parkeren kan op het terrein aan de rechterkant. Meld je altijd eerst aan aan het onthaal links van de afhaalpoort.

Mag/kan ik alles zelf opbouwen?

Het overgrote deel van onze artikelen kan je zelf opbouwen. De uitzonderingen worden op de website aangegeven met een constructie icoontje. Het betreft dan artikelen van BAAR of grote artificiële bomen. Deze worden enkel door onze eigen mensen ter plaatse opgebouwd. De kostprijs van deze opbouw zit in de huurprijs inbegrepen.

Op welke locaties leveren jullie?

We leveren op elke locatie in België, maar ook daarbuiten. De website kan het transport bereken voor alle Belgische locaties. Voor leveringen buiten België neemt u contact op met  info@levipartyrental.be.

Tot waar worden mijn gekozen materialen geleverd?

Wij leveren op de plaats die de klant verkiest doch bij afstanden groter dan 30 meter van vrachtwagen tot locatie kan er een meerprijs van € 60 per gestart uur per persoon worden aangerekend. Alle materialen worden op het gelijkvloers geleverd. 

Er kan niet geleverd worden voorbij trappen, liften en hellingen, of op onverharde ondergrond zoals gras, kiezelstenen, grind, zand,… Afwijkingen kunnen enkel indien op voorhand aangevraagd.

Wanneer zal mijn bestelling geleverd worden?

Op de dag van levering zal je een mail ontvangen met het tijdslot van 2u waarin jouw bestelling wordt geleverd. Standaard wordt er geleverd binnen de kantooruren. Bij deze tijdsbepaling houden we rekening dat onze chauffeur de locatie moet kunnen verlaten voor 16u. Voor laden en/of lossen rekenen wij een 30-tal minuten.

Kunnen jullie exact zeggen wanneer er geleverd zal worden?

Je kan het gewenste tijdstip van levering doorgeven, maar omdat we afhankelijk zijn van verschillende factoren zoals het verkeer en andere tussenstops werken we met tijdslots van 2u. Van zodra de chauffeur vetrekt ontvang je een email met de geschatte aankomsttijd op jouw locatie.

Kan er ook buiten de kantooruren geleverd worden?

Leveringen op weekdagen tussen 17u – 07u, zaterdag, zon- of feestdagen zijn mogelijk op aanvraag mits meerprijs op de normale transportkost.

Met welk voertuig worden mijn artikelen geleverd?

We hebben verschillende soorten voertuigen, van kleine bestelwagens tot vrachtwagens en trailers. Uw bestelling wordt samen met andere bestellingen geleverd en wij passen onze voertuigen aan aan het volume van de totale rit. Indien uw locatie enkel met een klein voertuig kan beleverd worden kan u dat doorgeven aan onze medewerkers op het moment dat u de offerte aanvraagt.

Wat gebeurt er met de transportkarren?

De transportkarren blijven na levering op de locatie en moeten beschermd tegen de weeromstandigheden gestockeerd worden. Indien onze transportkarren niet ter plaatse kunnen blijven wordt een extra kost van €60/persoon/uur gerekend.

Wordt het gekozen materiaal ook door jullie opgebouwd?

Het gekozen materiaal wordt standaard niet opgebouwd. Indien u graag de op- en afbouw door LEVI laat uitvoeren zal de kost hiervan apart berekend worden.

Wat als er iets te weinig geleverd werd?

Wij doen reeds een uitgebreide controle, maar vragen ook aan de klant om steeds bij levering de bestelling te controleren. Schade, defecten of tekorten die vòòr het event gemeld werden, zullen wij zonder meerkost naleveren. Melding van schade, defecten of tekorten nà het event kunnen we helaas niet meer aanvaarden.

Tijdens het event & 24/7 service

Mijn event is reeds begonnen, maar ik merk dat ik iets vergeten ben. Kan ik nog iets laten naleveren?

Dat kan, indien u bij ons een bestelling lopende hebt staat onze 24/7 service klaar voor technische ondersteuning en kleine nabestellingen. Neem contact met ons kantoor op het nummer 09 260 66 77, of buiten de kantorenuren met onze 24/7 service op het nummer 0472 03 00 00.

Wat als er een toestel niet werkt?

Al onze toestellen worden op LEVI getest voor levering of afhaling. Maar het kan altijd gebeuren dat een toestel een defect vertoont tijdens het opstarten of gebruik. Daarom raden we aan elk toestel opniew te testen op je eigen electriciteitsnet vòòr de start van het event. In het geval dat een toestel niet goed functioneert kan u 24/7 contact opnemen met onze technische bijstand op het nummer 0472 03 00 00. We helpen u telefonisch verder of leveren indien nodig een nieuw toestel.

Ik heb een toestel gehuurd maar ik weet niet hoe het werkt...

Onze toestellen zijn voorzien van een QR code. Wanneer je deze scant kom je op onze website terecht met een overzicht van alle handleidingen.

Je kan ook het artikelnummer ingeven op de website, op de productpagina staat een download knop naar de handleiding. 

Voor technische ondersteuning kan u 24/7 terecht op het nummer 0472 03 00 00

Moet ik het materiaal schoonmaken?

Alle meubilair moet in dezelfde staat teruggegeven worden als waarin het geleverd werd. Linnen en servetten worden door ons gewassen maar moeten terug in hun oorspronkelijke transportboxen geplaatst worden. Servies, bestek en glaswerk worden door ons afgewassen. Alles moet vrij zijn van etensresten, borden worden in de juiste bak geplaatst, bestekken worden terug per soort gesorteerd in de gele bakken en glazen moeten omgedraaid (met de opening naar beneden) in de juiste bakken geplaatst worden. Voor niet gesorteerde bestekken zullen wij een vergoeding aanrekenen van €0,05/bestek excl. btw. Voor niet gesorteerde glazen zullen wij een boete aanrekenen van €2,00 excl. btw per bak.

Moet ik de nappen zelf wassen?

Neen, alle nappen en servetten worden altijd door ons in eigen huis gecontroleerd en gewassen. We vragen wel om de nappen terug in hun transportbox te plaatsen in dezelfde aantallen als bij de levering. 

Moet het servies/bestek/glaswerk afgewassen worden?

Neen, servies, bestek en glaswerk worden door ons afgewassen. 

Alles moet wel vrij zijn van etensresten, borden worden in de juiste bak geplaats, bestekken worden terug per soort gesorteerd in de gele bakken en glazen moeten omgedraaid (met de opening naar beneden) in de juiste bakken geplaatst worden. Voor niet gesorteerde bestekken zullen wij een vergoeding aanrekenen van €0,05/bestek excl. btw. Voor niet gesorteerde glazen zullen wij een boete aanrekenen van €2,00 excl. btw per bak. 

Wat als er iets gebroken werd tijdens mijn event?

Al onze artikelen hebben een vooraf vastgelegde breukprijs. Indien na afloop van het event uit onze controle blijkt dat er artikelen ontbreken of beschadigd zijn wordt dit aan de klant gemeld binnen 30 dagen na terugbrengen of ophaling. Artikelen die ontbreken of beschadigd zijn zullen nadien aan de klant gefactureerd worden.

Er is tijdens het event kaarsvet gemorst op één/meerdere nappen, wat nu?

Schimmel en kaarsvet hebben een speciaal reinigingsproces dat wordt aangerekend aan €4 per nap. Indien niet reinigbaar wordt de volledige nap aangerekend.

Mijn bestelling is reeds geleverd, maar ik merk dat ik iets vergeten ben. Kan ik nog iets laten naleveren?

Dat kan. U kan steeds een bijbestelling doen via ons kantoor op het nummer 09 230 66 77.

Boekhouding & tekorten

Wat als er iets gebroken werd tijdens mijn event?

Al onze artikelen hebben een vooraf vastgelegde breukprijs. Indien na afloop van het event uit onze controle blijkt dat er artikelen ontbreken of beschadigd zijn wordt dit aan de klant gemeld binnen 30 dagen na terugbrengen of ophaling. Artikelen die ontbreken of beschadigd zijn zullen nadien aan de klant gefactureerd worden.

Wat is het btw nummer van LEVI?

Het BTW nummer van LEVI NV is: BE 0452 425 816

Worden niet gebruikte artikelen terugbetaald?

Niet gebruikte huurartikelen of niet gebruikte verkoopartikelen (zoals gas, kaarsen, koffie, suikerspin,...) kunnen niet terugbetaald worden.

Ik heb nog een aantal artikelen teruggevonden na ophaling, kan ik die nog terug brengen?

Dat kan zeker. Tekorten kunnen tot 14 dagen na ontvangt van de tekortenbon binnen gebracht worden, nadien gaan wij over tot facturatie. Indien de tekorten reeds zijn gefactureerd zal een administratieve kost worden aangerekend.

Wat is het rekeningnummer van LEVI?

NV LEVI: Iban BE09 7340 5280 1957 (KBC) Bic: KRED BE BB